دکتر سید محمد جواد میرلوحی

پایگاه اطلاع رسانی جهت آشنایی، پیشگیری و درمان بیماری های قلب و عروق

12 علامتی که نشان دهنده بیماری قلبی است

1. خروپف: اگر در خواب خروپف می کنید و ناگهان دچار مکث در تنفس و توقف آن می شوید، ممکن است در این لحظه خون کافی و اکسیژن لازم به مغز شما نرسد. در نتیجه قلب مجبور به افزایش فعالیت شده تا خون لازم را تامین کند. همین امیر موجب بالا رفتن خطر ابتلا به فشار خون بالا، ضربان قلب غیر طبیعی، سکته مغزی و نارسایی قلبی شود. لازم به ذکر است که این مشکل قابل درمان می باشد.

 

man wearing sleep apnea mask
 

2. راش های ناهموار و برجسته زرد-نارنجی روی پوست: تری گلیسیرید بالا منجر به ایجاد راش های پوستی اطرا مفاصل انگشتان دست ها و پاهای شما و همچنین قسمت نشیمنگاه می شود. این موضوع نشان از چربی بالای تری گلیسیرید است که خود عامل سفت و سخت شدن شریان های خونی شماست و می تواند بستر ابتلا به سکته قلبی و مغزی را فراهم آورد.

 

orange bumpy rash

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3. کاهش قدرت دست ها در گرفتن و محکم چسبیدن: کاهش قدرت دست ها برای آویزان شدن از بارفیکس یا محکم گرفتن اشیاء می تواند نشان دهنده یک ضعف یا بیماری در قلب شما باشد. اما درصورت رفع این مشکل دلیلی بر بهبود بیماری قلبی در صورت وجود آن، نیست.

 

couple hanging from tree

 

4. لکه های تیره و سیاه زیر ناخن: اگر به تازگی ناخن های شما آسیبی دیده اند و پس از آن لکه های سیاهی بصورت نقاط تیره زیر ناخن خود مشاهده می کنید می تواند ناشی از آندوکاردیت یا عفونت دریچه قلب شما باشد. حتما جهت بررسی اقدام نمایید.

 

splinter hemmorage under fingernail

 

5. سرگیجه: سبکی سر اغلب نتیجه مستقیمی از مشکلی در قلب شما است. زیرا خون کافی به مغز شما پمپ نمی شود. سرگیجه می تواند نشانه ای از ریتم غیر طبیعی باشد، به نام آریتمی. احساس گیجی و منگی یکی از علائم کمتر شناخته شده یک حمله قلبی است.

 

spinning globe

 

6. مشکلات جنسی: برخی از مشکلات موجود در اتاق خواب می تواند به معنای ابتلا به بیماری قلبی و خطر بیشتر برای حمله قلبی یا سکته مغزی باشد. مردان دچار اختلال نعوظ ممکن است مشکلات گردش خون مربوط به فشار خون بالا و یا تنگی شریان ناشی از رسوب کلسترول دارند. این مشکلات جریان خون همچنین می تواند باعث کاهش میل جنسی و عدم توانایی لذت جنسی در زنان شود.

 

unhappy couple in bed

 

7. تغییر رنگ پوست:  انگشتان دست و پای آبی یا خاکستری می تواند از گردش خون ضعیف غنی از کسیژن باشد، اغلب به دلیل نقص قلبی مادرزادی در هنگام تولد بخاطر آسیب یا تنگ و مسدود شدن عروق خونی است. یک نمای بند بند توری شکل لکه لکه بنفش که نشان می دهد تکه ای از پلاک های کلسترول  شکسته یا کنده شده و پس از آن در عروق خونی کوچک گیر کرده است. شما ممکن است لکه های خونین که درست زیر پوست در داخل دست خود و کف پایتان داشته باشید هنگامی که به اندوکاردیت مبتلا هستید.

 

janeway lesions

 

8. خونریزی لثه: متخصصان ارتباط بین بیماری لثه و بیماری های قلبی را کاملاً درک نمی کنند. اما مطالعات نشان می دهد که خونریزی ، تورم یا لثه های لکه دار ممکن است باعث ایجاد آشفتگی در صداری قلب شما شود. یک نظریه این است که باکتریهای موجود در لثه به جریان خون شما می رسد و التهاب را در قلب شما به وجود می آورد. ابتلا به بیماری لثه ، که می تواند منجر به ریزش دندان شود ، ممکن است احتمال سکته مغزی را نیز بالا ببرد.

 

bleeding gums

 

9. تکه های تیره و مخملی پوست: ممکن است این لکه های ضخیم، به نام آکانتانوز نیگریکانس، در چین لایه های پوست مانند گردن، زیر بغل و کشاله ران پیدا شود که نشان می دهد بدن شما در استفاده از هورمون انسولین دچار مشکل است. تکه ها می توانند برچسب های پوستی نیز داشته باشند. اگر به دلیل مقاومت به انسولین، سندرم متابولیک یا دیابت نوع 2 تحت درمان نیستید، برای کمک به کنترل قند خون و محافظت از قلب خود به پزشک مراجعه کنید.

 

acanthosis nigricans on womans neck

 

10. مشکل تنفسی: احساس کمبود نفس می تواند نشانه نارسایی قلبی، ضربان قلب غیر طبیعی یا حمله قلبی باشد. اگر بعد از انجام کارهایی که قبلاً برای شما آسان بوده است، یا در حالت استراحت نفس کشیدن سخت است، به پزشک خود بگویید. درد قفسه سینه هم دارید؟ فورا با 115 تماس بگیرید.

 

tired man during run

 

11. تورم در پایین پاها: این اتفاق وقتی می افتد که مدت طولانی می ایستید یا می نشینید، و همچنین در دوران بارداری شایع است. ساخت مایعات هم می تواند ناشی از نارسایی قلبی و گردش خون ضعیف در پاهای شما باشد. پاهای متورم می تواند از لخته ای باشد که بازگشت خون از اندام تحتانی به قلب شما را مسدود کرده است. اگر ناگهان تورم از بین رفت، سریعاً با پزشک تماس بگیرید.

 

swollen legs being massaged

 

12. خستگی: همیشه آن را ناشی از خواب ناخوشایند ندانید. نارسایی قلبی می تواند شما را خسته و تخلیه کند، زیرا ماهیچه قلب دیگر به اندازه کافی خون مورد نیاز بدن شما را پمپ نمی کند. مراقب علائم دیگر، مانند سرفه و تورم باشید، زیرا احساس سبک شدن و ضعف می تواند نشانه هشدار دهنده بسیاری از بیماری های مختلف از جمله کم خونی، سرطان یا حتی افسردگی باشد.

 

tired woman rubbing eyes

 

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
دکتر سید محمد جواد میرلوحی
پزشک فعال در زمینه قلب و عروق
مخترع و پژوهشگر
دارای مقالات بین المللی ISI، Pubmed و علمی پژوهشی

Designed By Erfan Powered by Bayan